Soorten websites

Responsive webdesign

De moeilijke woorden die gebruikt worden binnen de webdesign wereld breiden zich alleen maar meer uit. Het responsive webdesign is gerelateerd vanuit het Nederlandse woord reactie. Een reactie geeft de website dan ook automatisch wanneer hij zich aanpast aan het beeldscherm waar je de website opent. Wanneer je de verschillen bekijkt tussen de websites wanneer deze geopend wordt via tablet, computer of smartphone zie je het gemak. Het grafisch design wordt dus verbeterd voor ieder scherm waarop je het opent. Alle gegevens en informatie wordt hierbij op schaal weergegeven voor een fijne beleving van de website.

Intuïtieve webdesign

Onder intuïtief webdesign verstaan we het 'easy to use' van een website. Hierbij moet de bezoeker van de website geen seconde stil staan bij het gebruik van de website. Hij of zij moet in staat zijn constant door te kunnen klikken wanneer zij dat willen. Of een site intuïtief is of niet bepaald de bezoeker zelf, iedereen heeft hier een ander beeld bij. Een website wordt bijna altijd gecreëerd met een intuïtief webdesign maar door een smaakverschil kan dat voor de webdesigner heel anders uitzien dan voor de bezoekers. Of een website dus goed toegankelijk is voor bezoekers is dus helemaal afhankelijk van smaak.

Vindbaar webdesign

Het zou zonde zijn wanneer je een mooi webdesign hebt maar niemand die je kan vinden. Met gebruik van allerlei marketingtools is het eenvoudig om hoger te scoren bij zoekresultaten. Deze marketingtools vallen onder het SEO (search engine optimization). Een goed voorbeeld is het gebruik van keywords, dit zijn de woorden waarop de mensen vaak zoeken via Google of andere zoekmachines. Door het gebruik van deze keywords kunnen de mensen jou dus sneller vinden, en hoe beter je vindbaar bent hoe meer bezoekers je kunt verwachten.

Adaptive webdesign

Adaptive webdesign is te vergelijken met responsive webdesign maar is meer het onbekende broertje hiervan. De grootste overeenkomst is dat met beide designs het gemak voor gebruikers van de website vergroot wordt doordat het beeld wordt aangepast aan het scherm waarop gekeken wordt. Het verschil tussen adaptive webdesign en responsive webdesign is dat adaptive webdesign net een stukje verder gaat omdat het hier niet alleen gaat om de inhoud goed te weergeven op de websites zoals bij responsive webdesign maar ook de functionaliteit wordt aangepast. Een goed voorbeeld van het aanpassen aan een telefoon is het gebruik van de locatiemogelijkheden. Wanneer de telefoon uw locatie kan achterhalen kan deze ervoor zorgen dat bepaalde bestemmingen in uw buurt tevoorschijn komen. 

Artikelen

Logo ontwerp

Een logo verteld veel over een bedrijf het is dan ook vaak het eerste wat opvalt wat blijft hangen. Wanneer alleen een logo zichtbaar is zonder een naam eronder wordt vaak wel direct de link gelegd naar de naam van het bedrijf. Het is dus een essentieel deel van uw manier van marketing. Wanneer het gaat om het ontwerp van een logo zijn hier w

Lees meer...

Kleurgebruik

Het kleurgebruik van een website of logo zijn allesbepalend voor een organisatie en spelen hierdoor ook een erg belangrijke rol bij de uitstraling van je huisstijl. Het bepaald de sfeer van een website en is dus een belangrijk aspect voor bezoekers of ze willen blijven of niet. Het gebruik van kleur in het logo bepaald de uitstraling en het i

Lees meer...

Huisstijlen

Niemand weet echt de exacte definitie van een huisstijl waardoor er vanalles over gezegd wordt. Om een betere kennis erover te krijgen zullen we er dieper op in gaan.
Een huisstijl van een bedrijf omvat vele soorten dingen die allemaal op elkaar afgestemd moeten zijn zodat u hiermee het imago dat u voor ogen had voor uw bedrijf kunt r

Lees meer...

Logo ontwerp

Een logo verteld veel over een bedrijf het is dan ook vaak het eerste wat opv

lees meer

Kleurgebruik

Het kleurgebruik van een website of logo zijn allesbepalend voor een organisa

lees meer

Bloggen

Tegenwoordig schrijven veel bedrijven maar ook particulieren een blog, het ko

lees meer